pátek 6. června 2014

Vybíráme novou myčku na nádobí

Vybíráme novou myčku na nádobí

Myčka nádobí je dnes již naprosto nepostradatelnou součástí mnoha českých domácností. Díky své praktičnosti a ekonomičnosti si rychle získává stále více příznivců. Pokud jste se však rozhodli pořídit si myčku nádobí, je nutné vybrat model, který bude disponovat vlastnostmi vhodnými právě pro Vaši domácnost.

myčka na nádobí

Jaké rozměry vybrat?

Před koupí myčky na nádobí je nutné změřit si prostory, ve kterých se myčka bude nacházet. Rozměry myčky jsou přímo úměrné počtu sad, které se do ní vejdou. Běžná výška se pohybuje mezi 82 a 85cm, hloubka pak mezi 55 a 62 cm. U šířky jsou již rozdíly větší, myčky pro 8-9 sad jsou široké cca 45cm, zatímco myčky pro 12 a více sad mají rozměry zpravidla 60 cm a víc.

vestavná myčka na nádobí

Již na začátku zvolte, jaký typ myčky je pro Vás nejvhodnější

Běžně se setkáváme se třemi typy myčky, tedy s volně stojícím, vestavným a podstavným typem.  Volně stojící myčky jsou nejrozšířenějším typem, jejich předností je především nízká cena a možnost libovolného umístění v kuchyni. Vestavné myčky jsou zabudované do kuchyňské linky a mají ovládací prvky umístěné na horní hraně dvířek. Po zabudování tedy takové myčky splývají s kuchyní a jsou používány především z estetických důvodů. Třetím typem jsou myčky podstavné. Tento typ myčky na nádobí je také zabudován do kuchyňské linky, avšak na rozdíl od vestavné myčky mu chybí pouze horní deska.

Považujete programy mytí za opravdu nutné?

Myčka vybavená moderní elektronikou většinou nabízí několik různých programů, díky nimž se snižuje spotřeba vody a zlepšuje se kvalita mytí. Na druhou stranu je třeba brát v potaz, že za myčku vybavenou nejnovějšími technologiemi si připlatíte, je tedy vhodné si ujasnit, zda dát přednost programům zlepšujícím kvalitu mytí před financemi.

myčka nádobí

Nezapomeňte prozkoumat konstrukci myčky

Není radno podceňovat provedení koše. Přesvědčte se, zdali je koš robustní a z kvalitního materiálu. Všímejte si také, jestli má koš myčky správný poměr sklopných držáků na sklenice a stojanů na talíře. Je velmi důležité, aby byl v dolním koši prostor pro hrnce, pokud by totiž byly hrnce umisťovány do horního koše, brzy by se vylomil.

myčka nádobí uvnitř

4 komentáře:

  1. Já si nedávno konečně splnila dlouholeté sen a myčku na nádobí si pořídila. Zatím se s ní teda pořád seznamuju, ale už teď vím, že mi ulehčí spoustu práce. Co se ale vybavení kuchyně týče, tak ještě existuje jedna věc, do které bych chtěla v budoucnu investovat peníze - do hnětače těsta. Jeden sice mám, ale je teda dost náladový, tak ho moc nepoužívám. Proto bych taky chtěla nový.

    OdpovědětVymazat
  2. Měla bych takovou otázku. Nedávno jsem si domů koupila myčku a vesměs jsem s ní spokojená. Občas se mi ale bohužel stává, že některé talíře z ní jsou pořád špinavé. To samé platí pro některé skleničky. Nevíte náhodou čím by to mohlo být? Zkoušela jsem různé programy a výsledek je pořád stejný.

    OdpovědětVymazat
  3. Myčku bych do naší kuchyně taky hrozně chtěla. Já momentálně žádnou nemám, ale četla jsem, že to prý dokáže hodně ušetřit, což by se celkem hodilo. Celkově bych ale hrozně ráda investovala do nové kuchyně. Nedávno jsem se byla dívat v jednom kuchyňském studiu a jedna mi tam padla do oka, ale bohužel je to zatím mimo moje finanční možnosti.

    OdpovědětVymazat
  4. Super tipy, myčka na nádobí je opravdu skvělý pomocník. Také ji doma mám a nechápu jak jsem dřív bez ní mohla fungovat. My teď s kamarádkou budeme otevírat vlastní restauraci a tam to bude také chtít nějakou pořádnou myčku. Kdyby se to nádobí muselo mýt ručně, tak by to byla hrůza. Co jsem se tak dívala, tak taková myčka na černé nádobí sice něco stojí, ale z dlouhodobého hlediska se to vyplatí.

    OdpovědětVymazat